Cu o diplomă în mînă…

Se apropie şi ultima sesiune din cei trei ani de facultate, iar gîndurile şi sentimentele încep să fie într-o contradicţie. Amintirile încep să iasă din sertarele lor şi năvălesc precum o avalanşă în sufletul meu.

În 2010 inconştienţa şi siguranţa pe care o aveam în mine m-au determinat să depun un sigur dosar şi acesta la Facultatea de Litere, specializarea Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării din cadrul Universităţii “Al. I. Cuza” din Iaşi. Spre bucuria mea am fost admisă. Am păşit timid pe drumul acesta, dar mi -am dat seama că pentru a fi un jurnalist bun trebuie să îţi învingi timiditatea. Uşor de spus, dar greu de făcut.

La facultate lucrurile sînt foarte diferite faţă de cele de la liceu. Unele bariere de exprimare dispar, iar studentul este îndemnat să înveţe să se descurce sigur,
să asimileze informaţii cît mai multe şi diverse, iar profesorii nu mai trag de
student ca să înveţe. Ai libertatea să alegi. În cazul meu, orele de curs au fost un motiv în plus de a aduna cît mai multe informaţii interesante şi necesare, iar
seminarele şi laboratoarele au fost modalitatea de a pune în practică ceea ce
am învăţat.

Am încercat să văd mereu partea pozitivă a lucrurilor, chiar dacă au fost
momente în care simţeam că aş vrea ca ziua să aibă mai mult de 24 de ore,
dar corpul şi mintea îşi doreau mai multe ore de somn. Nu a fost simplu, dar în
cei trei ani de facultatea am învăţat să mă ascult şi să îi ascult pe ceilalţi, să fiu
mai atentă la probleme reale din viaţă şi să îmi dau seama că se poate
schimba ceva dacă ne dorim cu adevărat. E drept că mulţi vor spune că e greu
să faci o schimbare în viaţa ta şi mai ales în a celorlalţi. Însă, consider că
nimic nu este imposibil dacă îţi doreşti cu adevărat.

Totul pare la modul ideal, dar observ că tot mai mulţi studenţi sau absolvenţi şi-au pierdut gîndirea pozitivă. E foarte adevărat că după ce ai absolvit o
facultate şi o specializare eşti pus în aceeaşi “oală” cu toţi ceilalţi studenţi
cărora anii de facultate au reprezentat semnarea prezenţei în baruri şi bursa de merit a fost asigurată din insistenţele studentului către părinţii care munceau
acasă pentru ca băiatul sau fata lor să fie “un om învăţat”.

Un lucru este şi mai dureros. Termini facultatea şi te izbeşti de zidul puternic al realităţii umane. Vrei să te angajezi. Ai diploma în mînă şi începi să baţi la porţi
închise. Poţi să faci “mult prea iubitul” voluntariat, de care “te-ai
bucurat” şi în ultimii doi, trei sau mai mulţi ani sau te angajezi să vinzi la magazinul din colţul străzii, în cazul cel mai fericit. Asta e realitatea în care trăim. Te bucuri că ai învăţat, poată că eşti şi mîndru de realizările pe care le ai, dar eşti din ce în ce mai conştient că nu contează ce facultate ai absolvit. Puţini sînt cei care te iau în seamă şi mulţi sînt cei care te pun în aceeaşi categorie cu “ceilalţi studenţi” dornici să devină ceva doar pentru că este la modă sau pentru că “dă bine”.

Se termină şi cei trei ani de facultate. Cine e de vină pentru ceea ce se întîmplă
în jurul meu? Greu de răspuns şi dureros de adevărat pentru un student care a
muncit să ajungă ceea ce şi-a dorit mereu. Nu pentru că au vrut părinţii sau că
trebuia să scrie ceva în CV, ci pentru că şi-a dorit să fie un om bun la ceva, la
acel ceva pe care l-a visat mereu.

E un termen vag pentru cei mulţi, dar specific pentru mine şi cei din jurul meu.
Însă, revin la optimismul cu care am fost înzestrată şi mă gîndesc că pot fi
mulţumită de omul care am devenit şi mă pot bucura de minunatele experienţe
de care am avut parte, dar mă doare indiferenţa şi superficialitatea cu care
sîntem trataţi în frumoasa ţară România.

Şomer cu diplomă

~ by Steliana Orăşanu on 19/05/2013.

2 Responses to “Cu o diplomă în mînă…”

  1. Felicitari totusi pentru ca ai reusit sa iti faci o cariera in aria aleasa de tine in facultate… si nu numai!
    Felicitari ca ai reusit sa iti pastrezi sensibilitatea!

  2. Eu in general recomand la oameni sa lase gandirea pozitiva si sa foloseasca optimismul: http://discerne.wordpress.com/2012/04/22/critica-gandirii-pozitive/

Leave a Reply

 
