Dragonul de zahăr

E o zi frumoasă de weekend, iar razele de soare încălzesc pămîntul încă umed al dimineţii. De două nopţi mă frămîntă un vis care mă face să mă trezesc supărată. E un vis dulce, aşa cum e în ţara cu poveşti. Însă, atunci cînd alarma sună, îmi dau seama că tot ce era frumos a dispărut.

Am luat o decizie! Mă dau repede jos din pat, îmi prind parul într-un coc strîns, nu de alta, dar fiecare gospodină trebuie să ţină cont pînă şi de cel mai mic detaliu, îmi pun şorţul de bucătarie, după care mă spăl pe mîini şi mă apuc de treabă. Stop! Era ceva dulce în vis, dar oare cum suna reţeta? După puţină luptă cu bomboanele roz care prindeau viaţă cînd le atingeam şi cu ursuleţii făcuţi din jeleu care erau mult prea dulci şi explodau de la prea mult zahăr, îmi aduc aminte că era o carte de bucate. Aşa e! Un caiet mare şi portocaliu în care mama îşi scrie toate reţetele.

În vis trebuia să mă lupt cu dragonul din vată de zahăr care arunca flăcări din cremă de zahăr ars. Dar mă gîndesc… Prea mult zahăr. După o luptă grea în miez de noapte, ajung învingătoare la mult prea rîvnita carte cu reţete de prăjituri. Asta a fost în vis, dar cum fac eu să devină realitate numai partea de final în care eu cîştig?

Iau castronul roşu din dulap, adaug făină, un ou, ciocolată, smîntînă, puţină sare şi multă dragoste. Se amestecă bine, după care se pune la cuptor pentru a se lupta cu dragonul de foc. Cînd prăjitura prinde o crustă aurie, înseamnă că trebuie să o salvăm aşa cum fac prinţii cu prinţesele din poveşti. După ce respirăm puţin aer curat şi ne odihnim timp de jumătate de oră, trimitem prăjitura în ţinutul rece al temutului frigider. Cînd simţim că stomacul este cel care trebuie salvat, de data aceasta, luăm sabia şi tăiem o felie mare din prajitură.

Aşadar, asezonăm cu puţină dragoste şi… Da! Fructe sănătoase pentru un plus de veselie.

P1490901

Prăjitura din vis

~ by Steliana Orăşanu on 11/05/2013.

Leave a Reply

 
