Lacăt pe sentimente

Vă trece prin minte vreodată întrebarea: “De ce îi sărbătorim pe cei dragi doar de cîteva ori pe ani?”. Eu m-am întrebat adesea şi nu am reuşit să îmi ofer acelaşi răspuns de fiecare dată. Poate din dorinţa de a îi bucura pe ceilalţi, dar doar de cîteva ori… atît merită ei?

Lacăt

Lacăt pe sentimente

De la începutul lunii martie văd prin oraş fel de fel de comercianţi care încearcă să te atragă cu ofertele lor. Mărţisoare cu sutele stau atîrnate în bătaia vîntului rece şi felicitări multicolore concepute pentru ziua mamei, pe care ar trebui (după scrierile de pe felicitări) să le sărbătorim doar pe data de opt martie.

Mă plimb prin oraş, iar vînzătorii de aţe roşu cu alb strigă după mine de am impresia că vine sfîrşitul lumii şi ei îmi oferă un loc pe nava spaţială care mă ducă pe planeta salvatoare. “Domnişoară, hai la mărţisoare! Asta e şansa ta!”.

Lumea se înghesuie pe la tarabe, dar puţine persoane pleacă cu cîte o punguţă în mînă, iar pe faţa lor se citeşte vinovăţia achiziţionării. În faţa mea, o fată blondă îmbrăcată cu un palton roşu şi cu faţa palidă ca lumina lămpii, tremură de frig şi se uită la o brăţară cu flori roşii. După cîteva minute, se îndură să scoată opt lei pe care îi oferă vînzătorului. “E pentru mama mea. Sper să îi fac o bucurie.”

Lumina soarelui dispare în spatele norilor de un cenuşiu apăsător, iar vîntul se înteţeşte şi am impresia că sînt în luna decembrie, trebuie să împodobesc bradul în cîteva zile. Aceeaşi întrebare îmi vine în minte şi mă gîndesc că persoanele pe care le iubim merită în fiecare zi atenţie din partea noastră. Oare cît de apreciate sînt aceste mici bucurii din zilele de sărbătoare? Dar ideea aceasta îmi dispare repede din minte, pentru că trec pe lîngă un bătrîn care cîntă la vioară. Haina lui de un albastru murdar, mănuşile rupte şi căciula trasă pînă peste ochi nu îl împiedică să înveselească atmosfera. Valiza din faţa lui e plină cu bănuţi de zece bani, dar asta nu pare să îl descurajeze şi continuă să o cheme pe Zaraza prin versuri de iubire.

Femei şi bărbaţi aleargă grăbiţi cu buchete imense de flori în mînă. Parfumul puternic se simte în aer, iar florăresele sînt mai bucuroase ca niciodată. Stau pe la colţurile chioşcurilor şi îşi numără profitul. Fericirea fiecăruia vine din alte motive. Comercianţii au făcut bani, bărbaţii îi cheltuie, dar sînt mulţumiţi că soţiile şi prietenele îi vor iubi mai mult, iar femeile se simt răsfăţate. Pînă aici, toată lumea pare împlinită. Circuitul fericirii pare perfect, iar viaţa e cu puţin mai bună chiar şi pentru cîteva clipe. Dar se încheie această sărbătoare…

Aşadar, pun lacăt pe cufărul cu sentimente şi aştept să îl deschid cu o nouă ocazie.

~ by Steliana Orăşanu on 14/03/2013.

One Response to “Lacăt pe sentimente”

  1. Sete

    Cândva, fusei şi tu copilă
    Când iubirea-ţi părea un joc…
    De cuvinte de neînţeles.
    Acum, cuvinte ştii şi tu;
    Dar ai uitat de-atunci ce sunt
    Şi cum să le pui cap la cap,
    Astfel încât să îţi spună,
    Ce-n inimă era de fapt.

    Esti mereu pierdută în sensuri…
    Încercând să pricepi ce-nseamnă;
    Vei găsi mereu un alt cuvânt
    Care să îţi amintească
    De ceva ce atunci ştiai
    Şi-ai uitat, de mic copil:
    Lumea pe care o vedeai
    Doar cu ochii sufletului tău.

    Ştefan Alexandrescu

Leave a Reply

 
