Etajera cu tehnologie

Într-o dimineaţă îmi dau seama că totul a fost doar un vis. Şi ce mai vis… Se făcea că lumea era invadată de o modalitate de comunicare nemaiîntîlnită pînă atunci. Oamenii erau dependenţi de calculatoare, tablete, smartphone-uri şi conexiune la Internet. Navigam pe site-uri de socializare, iar cu prietenii mei din străinătate puteam să vorbesc în timp real. Dar cum e viaţa după această deşteptare la realitate?

Teancul de cărţi este pe birou, iar fişa de la bibliotecă primeşte cu greu încă un nume pe ea. Viaţa fără world wide web mă face să petrec mai multe ore în oraş. Mă plimb printre feţe cunoscute şi necunoscute în cautare de poveşti. Sînt un jurnalist care investigează o altă faţă a lumii şi vrea să o împărtăşească cu cei interesaţi de noile descoperiri.

Acum aştept cu nerăbdare poştaşul să-mi aducă scrisorile cu nouătăţi din diferite colţuri ale lumii. Simt cum nerăbdarea îmi creează o stare de nelinişte, iar aşteptarea mă face să mă gîndesc la lucrurile minunate şi mărunte care mă bucură în momentul de faţă. Foaia de hîrtie şi stiloul au devenit cei mai buni prieteni ai mei, iar trăirile le împărtăşesc doar cu cei apropiaţi mie şi nu mă mai simt urmărită de ochii lui Big Brother.

În fiecare zi mă duc la chioşcul de ziare şi cumpăr numerele nou apărut ale publicaţiilor preferate, la amiază caut frecvenţe de radio să ascult Ace of Base, Madonna, Elvis Presley sau ABBA, după care aştept cu sufletul plin de bucurie emisiunea Telenciclopedia.

Gîndirea mea nu mai este fragmentată de sutele de informaţii cu care eram „bombardată“ în visul meu. Dar totuşi ce e mai important: să ai acces mai uşor la informaţie şi să fii pus în dilema de a discerne şi de a te întreba ce e mai bun pentru tine sau să trăieşti într-o lume în care informaţiile şi sentimentele sînt percepute prin alte extensii umane şi nu robotizate?

~ by Steliana Orăşanu on 24/02/2013.

Leave a Reply

 
